خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/01/25 - 14:54
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
قربانی عنوان کرد:

۳۰درصد انتقال بیماری کرونا از طریق حمل و نقل عمومی/ بیمه صد در صد «کرونا» را پوشش داد

نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ۳۰درصد راه انتقال بیماری کووید ۱۹ از طریق حمل و نقل عمومی است.

محمد حسین قربانی درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد قرنطینه گام به گام گفت: یکی از اقدامات موثر در راستای مقابله با بیماری کرونا قرنطینه گام به  گام  بود که در همه کشورهایی که با بیماری کرونا درگیر بودند به  مرحله اجرایی شدن رسید کشور ما هم از این قاعده مستثنی نبود؛ ۴۰ تا ۴۵ درصد شیوع بیماری از طریق بیمارستان‌ها و رعایت نکردن نکات بهداشتی توسط بیماران و همراهان آنها و کمبود لوازم بهداشتی بوده که متاسفانه سرعت شیوع ابتدایی این بیماری را در کشور بسیار بالا برد.



نماینده مردم آستانه اشرفیه افزود: ۳۰درصد انتقال بیماری کووید ۱۹ از طریق حمل و نقل عمومی مترو و اتوبوس است اما با این آمار هم نمی‌توانیم حمل و نقل عمومی را تعطیل کنیم، باید فاصله گذاری هوشمندانه طراحی شده در تمام امکان عمومی علی‌الخصوص وسایل نقلیه عمومی رعایت شود.



نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،تاکید کرد: با تمام تدابیری که دولت در راستای حضور کارمندان در اداره‌ها اندیشیده است از دور کاری تا ۱/۳ حضور آنها در محل کارشان باز شاهد تردد بسیاری از کارمندان و کارگران بخش خصوصی بعد از  تعطیلات نوروز بوده‌ایم که برای حضور در محل کار مجبور به استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی هستند.



ورود مشاغل کم خطر به چرخه تولید



نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در حال حاضر مشاغل کم خطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرحله به مرحله می‌توانند وارد چرخه اقتصادی کشور شوند علیرغم قانونگذاری و فاصله گذاری اجتماعی آنچه می‌تواند این بیماری را کنترل کند رعایت نکات بهداشتی توسط اشخاص است.



ویروس کرونا حد و مرز نمی‌شناسد و از اپیدمی بالایی برخوردار است



قربانی افزود: ویروس کرونا حد و مرز نمی‌شناسد و از اپیدمی بالایی برخوردار است اگر بتوانیم نکات بهداشتی را در همه جای شهر به مردم یادآوری کنیم به زودی می‌توانیم به بیماری غلبه کنیم.



کرونا فعلا درمان ندارد



قربانی در رابطه با ابتلای دوباره بهبودیافتگان به ویروس کرونا گفت: ویروس کرونا از لحاظ  ساختاری و ژنتیکی همچون آنفولانزا دارد منتها با این تفاوت که آنفولانزا درمان دارد اما کرونا درمان قطعی در هیچ جای جهان نداشته است، فردی که به ویروس کرونا مبتلا و بهبود پیدا کرده باشد  احتمال ابتلای دوباره او وجود دارد و نمی‌توانیم بطور قطعی بگوییم شخص بهبود یافته دیگر مبتلا نمی‌شود، هیچ پروتکلی از طرف سازمان  بهداشت جهانی مبنی بر اینکه شخص بهبود یافته مجدد درگیر این بیماری نمی‌شود وجود ندارد، تا زمانی که درمان قطعی بیماری مشخص نشده رعایت بهداشت فردی و اجتماعی بهترین راهکار نابودی این بیماری است.



درمان کرونا رایگان است



وی تصریح کرد: مرگ و میر این بیماری در افرادی که بیماری زمینه‌ای و خاص دارند بیشتر از افراد دیگر است در حال حاضر تمام بیمارستان‌های خصوصی و دولتی به صورت رایگان بیماران مبتلا به کرونا را درمان می‌کنند و بیمه صد در صد این بیماری را پوشش داده است.



بیشتر بخوانید:





عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اقتصاد با بهداشت رابطه مستقیمی دارد بسیاری از افراد جامعه که در دهک پایین قرار دارند و بصورت روزمزد کار می‌کنند و روزانه حقوق می‌گیرند مجبور به شکستن قرنطینه شده و برای امرار معاش در جامعه حضور داشتند در این راستا دولت باید با اختصاص یارانه حمایتی از خانوارهای کم درآمد جامعه از آنها حمایت کند در این بین آنچه اصل مهم است سلامت سرمایه اجتماعی است.



 

  • کد خبر : 296740
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار